Ree Park Safari smukt beliggende på Mols

og http://www.finurligefarmor.dk/2019/08/12/fregatten-jylland/

og http://www.finurligefarmor.dk/2018/07/01/legoland/

Ree Park Safari

De brune bjørne gik i et indhegnet område, hvor vi ikke kunne komme ind.

bjørnene

Ree Park Safari var en fantastisk oplevelse.    Vi havde købt deres pakkeløsning for private, som udover overnatning i Safari Lodges indeholder forskellige arrangementer.

Vi ankom til Ree Parkom formiddagen, så vi havde god tid på egen hånd, før vi skulle møde vores private guide klokken fire.

Kamelridning i Ree Dyrepark var en af de mange attraktioner for børn

Bertram ridder på kanel

Vi gik rundt i den smukke park og nød naturen og alle dyrene, både de fritgående og dem i indhegnet områder.

Der blev også tid til en hyggestund, hvor vi spiste vores medbragte mad og slappede lidt af.

Bertram nåede også at ride på en af kamelerne, før vi vendte tilbage til billetkontoret for at møde vores guide

Vores guide

Til hvert telt er der en dejlig altan med udsigt til savannen

hyggestund på altanen

Vores guide, som viste os hen til den Safari Lodges, hvor vi skulle overnatte.

Da vi havde pakket ud og fordelt sovepladserne, kom guiden tilbage – bærende på en kornsnog.                                  Det lykkes hende at få os alle sammen til at røre ved slangen og holde den.

Så skal hønsene og grisene fodres og grisene skal have en mudderpøl

Max laver mudderpøl

Derefter gik vi en tur rundt i parken, hvor hun fortalte om parken og dyrene.

Børnene fik lov til at fodre høns og grise – og ikke mindst lave en mudderpøl til grisene.

Fodring af dyrene og safaritur

På besøget i giraffernes stald, kunne vi se, hvor forskellige giraffernes farver er

giraf stalden

Da vi var færdige med aftensmaden kom guiden tilbage og tog os med ud på en safaritur, hvor vi også skulle fodre nogle af dyrene.

Først stoppede vi ved næsehornenes og giraffernes stald.                                Næsehornet havde en unge og udover at give dem mad, nussede vi dem også  bag ørerne – med en skurebørste.

Så var det giraffernes tur til at få mad. Deres lange blå tunger fangede let gulerødderne i vores hånd.                      Det var sjovt at se, hvor forskellige giraffernes farver var.                                Jeg har altid troet, at alle giraffer var ens.

Den guidede safaritur bestod af besøg i skaldene og rundtur på de forskellige kontinter

safari jeepen

Nu gik turene videre til bjørnene, som også skulle fodres.                                   Det var meget specielt at lade bjørnene spise af hånden, selv om der var hegn imellem dem og os.

Bagefter kørte vi en tur på savannen i en terrængående jeep – meget spændende at komme så tæt på dyrene og få fortalt om dem.

Safari Lodges

Safari Lodges, store telte med feltseng, hvor vi overnattede

safari Lodges

Safari Lodges ligger ude savannen.                                                              Det er store telte der står på et trægulv, der er bygget ovenpå pæle.

Der er flere zebraer, som vi kommer ganske tæt på

zebra

Det bevirkede at savannens dyr kunne komme helt tæt på.                Vi havde medbragt soveposer og sov på smalle feltsenge.

Næste morgen var for mig en meget stor oplevelse.                                  Jeg vågnede meget tideligt, satte mig ud på terrassen og så, hvordan dyrene lidt efter lidt begyndte at nærme sig vores telt.                                                                                  Der var helt stille og roligt, og dyrene nød tydeligvis roen.

Vi kører også lige forbi strudsene og mange andre dyr , der går fredeligt sammen

strudse

Næste dag.

Guiden hentede os næste morgen og tog os med på en morgentur gennem parken.                                                                                      Inden morgenmaden skulle lamaerne, aberne og kamelerne fodres.

de nysgerrige, men ufarlige lemurer på morgentur i parken

lemurer

Jeg havde ikke lyst til at fodre flere dyr, så jeg blev uden for cafeteriaet, hvor vi skulle have morgenmad.

Det viste sig at være en god ide, for pludselig vrimlede det med lemurer.                  De var meget frække og nysgerrige og kom meget tæt på.

Børnevenlig legeplads lavet af naturprodukter

legeplads

Efter morgenmaden gik vi lidt rundt i parken, besøgte legepladsen og tog en tur med toget, inden vi tog afsted.

Parkens historie

Et foto fra savannen i Ree Safari Dyrepark

Ree Park safari

Ebeltoft Dyrepark blev grundlagt i 1991 af Frans Kilde.                            Lars Thy overtog i 1993 dyreparken og ændrede navnet til til Ebeltoft Zoo og naturpark.                           I 1998 overtog Merete og Henrik Elsass stedet og

gav det navnet Ebeltoft Zoo og Safari, og det blev nu en zoologisk have. Tidligere anlæg blev revet ned for at gøre plads til en geografiske opdeling af parken.                                                                                Senere startede de også Land Rover Safari.

Savannen bærer tydeligt præg af, at dyrene går frit og spiser det, de ser

Ree Park Safari

Den nuværende ejer Karsten Ree købte parken i 2006.                        Parken skiftede navn til Ree Park Safari.                  Samtidig med skiftet kom der en hel del flere geparder til parken, og  den blev nu et af Europas største avlscentre.                                                                              Parken har omkring 80 forskellige dyrearter.                                      Dyrene går sammen med deres geografiske artsfæller i de forskellige kontinenter.

About Marianne Jensen

Jeg er født og opvokset på Fejø, en lille ø der ligger i Smålandshavet nord for Lolland.
At vokse op i så naturskønne og trygge omgivelser, har altid haft og har stadig stor betydning for mig..

Speak Your Mind

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.