Legoland, altid et spændende udflugts mål

Legoland er en pragtfuld forlystelsespark, der altid er et besøg værd – for såvel børn som voksne, uanset om det er forlystelserne alene , der trækker, eller det også er de meget flotte lego bygningsværker.

Vi har tidligere været i Legoland, og ved derfor lidt om, hvad der venter os, men det gør ikke glæden mindre.

Max (9 år) og Bertram (6 år) fik fri fra skole allered klokken 12, fordi det var sidste skoledag før sommerferien.

legoland, Mc Donald logo

Mc Donalds firma logo

Jeg stod parat, da klokken ringede ud og alle de glade børn vrimlede ud – tasker, tøj og andet blev samlet sammen, og kursen blev sar mod først stop på turen – Mc Donald, eller restaurant Den Gule Måge, som Max kalder den.

legoland, taastrup station og ic tog

Høje taastrup Station og IC tog

Vi kom med stor hjælp fra Max gennem det meget fancy bestillingssystem – smart og tidsbesparende for personalet, men også lidt grænseoverskridende for mig. Men bestillingen gik fint, og vi fik alle det, vi ønskede.

Da vi var færdige med det hyggelige og fornøjelige måltid, gik turen videre til Højere Tåstrup Station

legoland, Bertam venter på toget

Bertram venter på toget

Ventetiden faldt ikke drengene svær, de satte sig bare ned med deres iPad, som ivrigt blev brugt indtil vi skulle afsted med IC toget til Vejle.

legoland, Bertram i toget, der kører under Storebælt

Bertram i toget på vej under Storebælt

Drengene havde aldrig kørt i tog før, kun S-tog, så de var meget spændte – oplevelsen var da også en åbenlys succes, ikke mindst da vi først kørte under Storebælt og bagefter over Storebæltsbroen, hvor toget kørte hurtigere end bilerne –

og blev tiden alligevel lidt for lang ind imellem, var der heldigvis en iPad lige ved hånden.

legoland, hotel legolands skilt

skiltet foran Hotel legoland

Fra Vejle fortsatte vi med bus til Billund og Hotel Legoland.

Hotellet var en glædelig overraskelse, vi skulle bo på et Ninjago værelse, og her var der Ninjago malerier overalt, både

på værelset og i gangen, selv gulvtæppet bestod af Ninjago figurer.

Da værelset var undersøgt i hver en krog, gik drengene straks på opdagelse i resten af hotellet, hvor de fandt mange spændende aktiviteter – alt fra legoklodser til computerspil.

legoland, på tur i legotog

på tur i et af legotogene

legoland, sejltur i legobåd

på sejltur i en legobåd

Lørdag morgen skulle vi så i Legoland, og vi stod i kø ved indgangen allerede 20 minutter før det, åbnede, for drengene var meget opsatte på at komme hen i Ninjago Land så hurtigt som muligt for at undgå en lang kø.

legoland, køretur i safariland

på biltur i safariland

Det var dog en stor skuffelse, men også den eneste skuffelse, så det var overkommeligt.

legoland, en glad sol

solen skinner

Der var ingen kø nogen steder, formentlig var de fleste taget til stranden i det gode vejr – men det var den rene svir at prøve den ene oplevelse efter den anden uden at skulle stå i kø mere et til to minutter.

legoland, Max til køreprøve i trafikskolen

Max kører i en af trafikskolens biler

legoland., Max med sit nye kørekort

Max med sit ny erhvervede kørekort

Hver gang vi har været i Legoland, har Max sukket efter at tage kørekort på Trafikskolen, og i år var han endelig gammel nok – og kørekortet blev erhvervet. Bertram var ikke gammel nok, så han må vente til næste gang, vi besøger Legoland.

legoland, bertram spiser spaghetti

Bertram spiser pasta

Middagen indtog vi – til stor glæde for Max – i Italian Pizza & Pasta, ikke alene har vi spist der hver gang, men også siddet ved det samme bord og får det samme at spise. Bertram var bare sulten.

Vi ledte længe og helt uden held efter et ishus – ikke  et eneste sted kunne vi købe en is, så drengene måtte nøjes med en turkis farvet candy floss og popkorn –

legoland, drengene trækker sodavand i automaten

Max og Bertram trækker sodavand i en automat

heldigvis var der en stor automat, hvor vi kunne trække soavand, og ikke kun sodavand, men kolde sodavand.

Nyhavn bygget af legoklodser

Glæden over lego byen stod jeg lidt alene med. Sidst vi var her, kunne vi selv aktivere bådene, kranerne og alle de andre ting, nu kørte de bare helt automatisk – det vakte ikke den store glæde,

København Havn bygget af legoklodser

Først en halv time før lukketid vendte vi tilbage til hotellet, men også her var der så mange aktiviteter for børn, at de var fuldt beskæftiget til sengetid.

legoland, flyveetur

flyvetur

Næste morgen gik turen igen til Legoland, men i dag var der – på trods af varmen – temmelig mange mennesker, og dermed lange køer.                                                      Børnene blev hurtig trætte af at stå i kø, de havde jo prøvet det hele i går – på nær en enkelt ting, som Bertram meget gerne ville prøve – Max var måske lidt for stor, men stillede sig alligevel op i køen sammen med lillebror. De måtte stå i kø ret længe for at få den ret korte flyvetur, og da de kom tilbage,

sagde Max: “og så har man lige spildt 15 minutter af sit liv på at stå i kø til noget, der ikke en gang var morsomt”.

Drengene gad ikke rigtig stå i kø, når de havde prøvet det hele i går, så vi vendte relativ hurtigt tilbage til hotellet, hvor de fornøjede sig med forskellige forlystelser og beundrede de mange lego figurer.

En helt igennem dejlig, fornøjelig og meget hyggelig udflugt med de  to dejlige unger, som mine børnebørn er slut, drengene er afleveret hos forældrene, og jeg har indtaget sofaen – på langs.

About Marianne Jensen

Jeg er født og opvokset på Fejø, en lille ø der ligger i Smålandshavet nord for Lolland.
At vokse op i så naturskønne og trygge omgivelser, har altid haft og har stadig stor betydning for mig..

Speak Your Mind

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.